Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Στην κοιτίδα του αθλητισμού οι αθλητές του ΑΠΣΤ


Πέρα από την συμμετοχή στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα παίδων – κορασίδων η αποστολή του ΑΠΣΤ επισκέφτηκε και την αρχαία Ολυμπία.
Η επίσκεψη στον χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, εκεί που ξεκίνησαν και ανδρώθηκαν οι πρώτοι αρχαίοι ολυμπιακοί αγώνες, ήταν από τα σημαντικά μέρη στα οποία η ομάδα του ΑΠΣ Τρίκαλα επισκέφτηκε κατά τη διάρκεια του πανελλήνιου πρωταθλήματος παίδων- κορασίδων που διεξήχθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στον Πύργο Ηλείας.

Φτάσαμε στην Αρχαία Ολυμπία, στο μέρος που άρχισαν οι ολυμπιακοί αγώνες και γνώρισαν στιγμές δόξας, άπειρου κάλλους και θαυμασμού.

Φτάσαμε στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας. Εδώ σταματάς. Σταματάς και σκέφτεσαι.

Ένα ιερό, γλυκό δέος, πλημμύρισε τις καρδιές μας, καθώς περπατούσαμε στον αρχαιολογικό χώρο, ανάμεσα σε γκρεμισμένους βωμούς, τοίχους και ερείπια. Η πρώτη στάση μας ήταν στο χώρο όπου βρισκόταν το Γυμνάσιο και δίπλα ακριβώς η Παλαίστρα.

Εκεί γινόταν η πάλη - πανάρχαιο αλλά και σύγχρονο ολυμπιακό άθλημα - η πυγμαχία και το παγκράτιο, ένα αγώνισμα που συνδύαζε πάλη και πυγμαχία.

Συνεχίσαμε την περιήγησή μας με το Λεωνιδαίο, το Βουλευτήριο, την Ιερή Άλτη και το ναό του Δία. Κτίρια με τετράγωνες αυλές, κίονες δωρικού ρυθμού, αγάλματα, βωμοί, γλυπτικές συνθέσεις στα αετώματα των ναών, αγγεία σε επίχρυσους τρίποδες, το άγαλμα του Δία από ελεφαντόδοντο και καθαρό χρυσάφι, τρόπαια, μνημεία αφιερωμένα στους Θεούς και στους Ολυμπιονίκες.

Τα 212,54 μ. μήκος του Σταδίου μάς έκοψαν κυριολεκτικά την ανάσα. Εντελώς συνειρμικά έρχεται στο μυαλό το «νους υγιής εν σώματι υγιεί»…



Στους αγώνες τώρα 2η κατετάγη στο πανελλήνιο κορασίδων η Σοφία Λίτσιου, 5ος ο Γιώργος Κλιάφας, 8ος ο Γρηγόρης Ντουρντούνης, 8ος ο Παναγιώτης Αποστόλου.



Ο προπονητής του συλλόγου Νίκος Τσιακάρας εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εμφάνιση των νεαρών αθλητών.

ΠΗΓΗ: www.sportrikala.gr/article/4626/

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Εμείς… οι γονείς των παιδιών- αθλητών

Ο αθλητισμός και το παιγνίδι δεν είναι για τα παιδιά μόνο ένας τρόπος εξάσκησης και ανάπτυξης των σωματικών τους ικανοτήτων αλλά και μία ευκαιρία για να δημιουργήσουν καινούριους φίλους, να κοινωνικοποιηθούν, να ψυχαγωγηθούν και να βελτιώσουν την αυτοπεποίθησή τους.
Οι γονείς θα πρέπει να καθοδηγούν τα παιδιά τους έτσι ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες ή σε κάποιο άθλημα.
Οι συνήθειες που θα αποκτήσουν τα παιδιά δια μέσου της άθλησης, θα τα συνοδεύσουν σε όλη τους τη ζωή.
Επιπρόσθετα η σωματική άσκηση των παιδιών, θα έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα για τη σωματική τους υγεία.
όμως πρέπει:


1. Να υποστηρίζουμε το παιδί μας

δίνοντάς του θάρρος και δείχνοντας ενδιαφέρον για την ομάδα του.
βοηθώντας το, όταν δουλεύει για τη βελτίωση των ικανοτήτων του και για τίμιο φέρσιμο σε κάθε παιχνίδι.
διδάσκοντάς το, ότι η σκληρή δουλειά και η τίμια προσπάθεια είναι, συχνά, σημαντικότερη από τη νίκη – το παιδί θα είναι νικητής οποιαδήποτε κι αν είναι η έκβαση του παιχνιδιού.
να παίζει σ’ ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον.
απαιτώντας το αθλητικό περιβάλλον του παιδιού να είναι απαλλαγμένο από ναρκωτικά και οινόπνευμα.

2. Να είμαστε πάντα θετικοί

Τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα από το παράδειγμα απ’ ότι από την κριτική.
Να έχουμε θετική στάση απέναντι στο άθλημα που συμμετέχει το παιδί σας.
Ενθαρρύνοντας τη σκληρή δουλειά και την τίμια προσπάθεια που θα οδηγήσει στη βελτίωση της απόδοσης.
δεν επικρίνουμε την απόδοση οπουδήποτε παιδιού απ’ έξω. Δεχόμαστε το αποτέλεσμα κάθε παιχνιδιού.
δεν υπογραμμίζουμε τις αρνητικές εμπειρίες του παιδιού.
Διδάσκουμε το παιδί να είναι ευγενικό στη νίκη και να μετατρέπει την ήττα σε νίκη, μαθαίνοντας να εργάζεται για βελτίωση.
Αποφεύγουμε να παρεμβαίνουμε στο παιχνίδι από την κερκίδα.
Αποφεύγουμε τη λεκτική κατάχρηση, τον εκφοβισμό ή τις φυσικές φιλονικίες σε οποιαδήποτε συνάντηση της ομάδας σας.
υπακούμε στους κανόνες του παιχνιδιού.
δεν ανεχόμαστε καταχρηστικές ή μειωτικές συμπεριφορές.

3. Να μην αποτελούμε συμπλήρωμα του προπονητή

Γονείς που φωνάζουν έξω από το γήπεδο, συχνά, δίνουν λάθος συμβουλές σε λάθος χρόνο.
Ο προπονητής να είναι ο μόνος που θα δίνει οδηγίες απ’ έξω.
Εμείς και το παιδί μας θα απολαύστε καλύτερα το παιχνίδι, εάν αποβάλετε τη συναισθηματική φόρτιση που προέρχεται από το παιχνίδι.
Οι διαιτητές αποτελούν σύμβολα του δίκαιου παιχνιδιού, ακεραιότητας και τίμιου φερσίματος – μην κάνετε ανοιχτά κρίση για την τιμιότητά τους.
Απαιτούμε το παιδί μας να προπονείται με υπευθυνότητα από τον προπονητή και να τηρεί τον κώδικα ηθικής.
Υποστηρίζουμε τους προπονητές που έχουν σχέση με το παιδί μας προκειμένου να υπάρχει θετική και ευχάριστη εμπειρία για όλους.

Τέλος πρέπει να καταλάβουν οι γονείς και να το μεταδώσουν στα παιδιά τους ότι η άθληση είναι διασκέδαση. Η πειθαρχία, η υγιεινή ζωή και η μίμηση είναι οι καλύτεροι σύμβουλοι του παιδιού για τη σωστή συναισθηματική και σωματική του ανάπτυξη.
Το παιδί που έχει ταλέντο στον αθλητισμό γρήγορα θα ξεχωρίσει ότι και να γίνει. Αναπτύξτε στα παιδιά σας την αγάπη για τη φύση και τη σωματική καταπόνηση.
ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ να δημιουργήσουμε ενεργούς ανθρώπους και όχι παθητικούς θεατές………..
ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ για τη δια βίου άσκηση ………

Ο υπεύθυνος του συλλόγου
Τσιακάρας Νικόλαος

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Η καθιέρωση των Ολυμπιακών Αγώνων

Οι Ολυμπιακοί αγώνες εμφανίζονται ιστορικά από το 776 π.χ. και καθιερώνονται ως κοινωνικός θεσμός που κινείται μέσα στα πλαίσια ενός ορθολογισμού, χαλαρού στην αρχή, αλλά πιο αυστηρού στη συνέχεια.
Με τον όρο «ορθολογισμός» εννοούμε την εισαγωγή κανονισμών, την συνειδητή οργάνωση, τον προγραμματισμό, τον έλεγχο δράσης και τη χρησιμοποίηση τεχνικών μέσων (αθλητικά όργανα, όπως το ακόντιο, ο δίσκος κτλ) δηλαδή μια σειρά επί μέρους στοιχείων που προσδίδουν στους Αγώνες τον καθορισμένο τους προσανατολισμό και τους εντάσσουν σε πλαίσια με οργανωτική και προγραμματική δομή.

Ως κύρια χαρακτηριστικά αυτής της ορθολογιστικής τάσης μπορούν να αναφερθούν:
· Η περιοδική οργάνωση των αγώνων
· Η καθιέρωση συγκεκριμένων απαράβατων κανόνων για τη διεξαγωγή των αγώνων
· Ο ορισμός επιτροπής κρίσης (Ελλανοδίκες κλπ.) για την τήρηση των όρων τέλεσης των αγώνων
· Η εξειδίκευση των δραστηριοτήτων
· Η εφαρμογή των διαφόρων κινητικών τεχνικών
· Η συστηματοποίηση των ασκήσεων
· Η καθιέρωση εποπτικών οργάνων και ο τρόπος χρήσης αυτών
· Η κατασκευή και η χρήση αθλητικών αγωνιστικών χώρων
· Η ανάπτυξη μιας ορθολογιστικής προπόνησης που βασίζεται σε εμπειρικές γνώσεις και σε ένα είδος προγραμματισμένης μεθοδολογίας
Νικητής σε κάθε αγώνισμα αναδεικνυόταν μόνο ο πρώτος. Στους καταλόγους των νικητών δεν γίνεται καμιά αναφορά για δεύτερο ή για τρίτο ολυμπιονίκη, όπως επίσης δεν υπάρχει καμιά καταγραφή σχετική με τις επιδόσεις των αθλητών. Έτσι με μια μέτρια ρίψη ακοντίου θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον κότινο στον ακοντιστή, ενώ μια καλύτερη επίδοση σε άλλη ολυμπιακή αναμέτρηση ίσως να μην ήταν αρκετή για την κατάκτηση της πρώτης θέσης. Μ’ άλλα λόγια, στην αρχαία Ελλάδα δεν συναντάμε τις εκφράσεις «πραγματοποιώ ένα ρεκόρ» ή «καταρρίπτω ένα ρεκόρ». Ως κριτήριο απόδοσης του αθλητή υπολογιζόταν ο αριθμός των νικών του κατά τη διάρκεια της αθλητικής του σταδιοδρομίας ή το γεγονός ότι, εφόσον ήταν παλαιστής, δεν είχε ποτέ αναγκαστεί από τον αντίπαλό του να «γονατίσει» σε αγώνα πάλης.

Τσιακάρας, Ν.(2009) Η διδακτική της Πάλης, Π.θ., ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

'ΝΑΙ ΣΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΣ ΤΡΙΚΑΛΑ'

ΝΑΙ ΣΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΣ ΤΡΙΚΑΛΑ

Αρχίζει η νέα παλαιστική περίοδος


Η αναζήτηση της ομορφιάς του αθλητισμού, μέσω της συμμετοχής και η κατάκτησή της, αποτελεί ζητούμενο στην σημερινή κοινωνία.
Στόχος είναι η διαπαιδαγώγηση των παιδιών (και όχι μόνο), σύμφωνη με τα Ολυμπιακά ιδεώδη και το αθλητικό πνεύμα. Επιπλέον, η συγκρότηση και η δημιουργία πρώτα ενός ολοκληρωμένου ανθρώπου και ύστερα ενός πρωταθλητή.
Ο αθλητισμός δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά μέσο προαγωγής και βελτίωσης του ανθρώπου.
Το άθλημα της πάλης, από τα σπουδαιότερα στην αρχαιότητα, προκαλούσε το γενικό ενδιαφέρον. Η συμβολή του στην αγωγή των νέων ήταν αναμφισβήτητη. Η ρήση «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» αποκαλύπτει το ιδεώδες της αγωγής, που θέλει την πνευματική και την σωματική υγεία να είναι αλληλένδετες.
Σήμερα, αποτελεί ένα μέσο (όπως και τα άλλα αθλήματα) αναζήτησης και ενεργής συμμετοχής.
Πρεσβευτές αυτών των αρχών πιστεύουμε ότι έχουμε υποχρέωση να τις διατηρήσουμε με έργα και όχι με λόγια, γιατί αργότερα ίσως να είναι αργά.
Γιατί εμείς σήμερα θα πρέπει να κάνουμε την απαρχή μιας νέας εποχής για την πάλη, των παιδιών μας.
Και κυρίως γιατί εμείς δεν έχουμε το δικαίωμα να γκρεμίσουμε ότι με τόσο κόπο δημιούργησαν οι πρόγονοί μας.
Βάση αυτών των αρχών υλοποιείται από τον σύλλογό μας ένα καινοτόμο πρόγραμμα άθλησης μέσω της πάλης, που έχει σαν στόχο:
 τον αθλητισμό σαν αξία, ιδανικό και ανιδιοτέλεια
 τον αθλητισμό σαν τίμιο και ηθικό αγώνα
 την διαπαιδαγώγηση των παιδιών
 την διδακτέα ύλη ανά επίπεδο και ηλικία
 τον επαναπροσδιορισμό του προφίλ του
 την αναθεώρηση του έντονα αγωνιστικού χαρακτήρα του αθλήματος
 τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας εισροής μικρών αθλητών- μαθητών
 την αναζήτηση της ομορφιάς του αθλητισμού, μέσω της συμμετοχής


ΠΗΓΗ: www.sport10.gr

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

ΕΠΟΧΙΚΑ ΦΡΟΥΤΑ

Όλοι γνωρίζουμε τις θετικές επιδράσεις των φρούτων στον οργανισμό μας, αλλά ίσως έχουμε ξεχάσει πότε είναι η εποχή για το κάθε φρούτο.
Κάνοντας μια βόλτα στο μανάβικο ή στο super market μπορούμε να βρούμε σχεδόν όλα τα φρούτα όλες τις εποχές.
Πότε είναι όμως η κατάλληλη εποχή για να καταναλώσουμε το κάθε φρούτο;
Η καλύτερη στιγμή για ν' αγοράσουμε ένα φρούτο είναι “η εποχή του”, όταν δηλαδή έχει ωριμάσει σε φυσιολογικές συνθήκες. Όταν είναι η εποχή τους και βρίσκονται στη χώρα προέλευσης τους, είναι καλύτερης ποιότητας, φθηνότερα και φυσικά φρέσκα.
Η ελληνική φύση παράγει μεγάλη ποικιλία φρούτων καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Οι επιλογές μας αρκετές. Για ποιο λόγο άραγε να επιλεγούμε φρούτα εκτός εποχής και

αμφιβόλου προελεύσεως;
Επιλέγουμε για την οικογένειά μας πάντα εποχιακά φρούτα, ώστε να αποφεύγουμε δυσάρεστες γευστικές εκπλήξεις. Αγοράζουμε μόνο εκείνη την ποσότητα που χρειαζόμαστε για την κάλυψη των αναγκών μας για ένα μικρό χρονικό διάστημα και επισκεπτόμαστε ξανά το μανάβη όταν αυτά τελειώσουν. Έτσι θα απολαμβάνουμε φρέσκα φρούτα συνέχεια.
Οι διατροφικές συνήθειες καθορίζονται, κυρίως, από το φυσικό περιβάλλον και τις επιδράσεις που ασκεί η εκάστοτε ανθρώπινη δραστηριότητα σε αυτό. Έτσι πιθανόν να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις στην εποχικότητα των φρούτων λόγω καιρικών συνθηκών.


Για τον ΑΠΣ Τρίκαλα

Αθηνά Μπαλάφα, Διαιτολόγος

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Πάλη & Άθληση: επίκαιρη αξία- υπερβολή ή μέτρο;


Η πάλη και η άθληση δεν είναι για τα παιδιά μόνο ένας τρόπος εξάσκησης και ανάπτυξης των σωματικών τους ικανοτήτων αλλά και μία ευκαιρία για να δημιουργήσουν καινούριους φίλους, να κοινωνικοποιηθούν, να ψυχαγωγηθούν και να βελτιώσουν την αυτοπεποίθησή τους.
Οι συνήθειες που θα αποκτήσουν τα παιδιά δια μέσου της άθλησης, θα τα συνοδεύσουν σε όλη τους τη ζωή. Επιπρόσθετα η σωματική άσκηση των παιδιών, θα έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα για τη σωματική τους υγεία.
Το αρχαίο ρητό "Νους υγιής εν σώματι υγιή" σήμερα είναι απόλυτα αποδεκτό.
Κυρίως, μάλιστα, μετά από διαπιστώσεις ότι η παιδική παχυσαρκία στη χώρα μας έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις και δυστυχώς κατέχουμε, μια λυπηρή πρωτιά.
Τα οφέλη της άθλησης στην παιδική και εφηβική ηλικία είναι πολυάριθμα και αναμφισβήτητα.
Η άθληση ενισχύει την αυτοπειθαρχία και την ικανότητα αντοχής και προάγει την αυτοεκτίμηση, επιπλέον, είναι ο πιο υγιής τρόπος εκτόνωσης.
Η συστηματική άθληση κατά την παιδική ηλικία προσφέρει τη δυνατότητα καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας και ελάττωσης των παραγόντων κινδύνου καρδιαγγειακών νοσημάτων στην ενήλικη ζωή.
Ως γνωστό, οι κυριότεροι παράγοντες που οδηγούν στην παιδική παχυσαρκία, πέραν της γενετικής προδιάθεσης του ατόμου, είναι η ποιοτικά και ποσοτικά κακή διατροφή και βεβαίως, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα.
Η συστηματική άθληση και μάλιστα στα πλαίσια μίας ομάδας συνομήλικων, ενισχύει επιπλέον το αίσθημα της ευγενούς άμιλλας και προωθεί το πνεύμα συνεργασίας για ένα κοινό στόχο.
Οι γονείς θα πρέπει να καθοδηγούν τα παιδιά τους έτσι ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες ή σε κάποιο άθλημα.
Η άθληση δεν θα πρέπει να καταντήσει καταναγκαστική, ούτε βέβαια να καλύπτει τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες των γονέων.
Η άθληση θα πρέπει να είναι πηγή χαράς, ευεξίας και δύναμης για το ίδιο το παιδί.Πολύ συχνά το παιδί που αθλείται φθάνει με τη δική του θέληση ή με την παρότρυνση των προπονητών και πολλές φορές των γονέων του, στον πρωταθλητισμό.
Εδώ, όμως, υποκρύπτεται και μια σωρεία κινδύνων και η υπερβολή μπορεί να επισκιάσει τα οφέλη της άθλησης.
Συμπερασματικά, η συστηματική άθληση αποτελεί πηγή ευεξίας για το παιδί και τον έφηβο και είναι ο πιο υγιής τρόπος εκτόνωσης και αποφυγής της παχυσαρκίας, ενώ μπορεί να υποκρύπτει σημαντικούς κινδύνους όταν φθάνει στην υπερβολή.
Αναμφίβολα η ενεργός συμμετοχή των γονιών σε όλες τις πτυχές της ζωής των παιδιών τους έχει πρωταρχική σημασία. Τα μαθήματα που μπορούν να δώσουν οι γονείς στα παιδιά τους με την ευκαιρία των καταστάσεων που προκύπτουν από τη συμμετοχή τους σε αθλήματα αποβαίνουν πολύτιμα για τα παιδιά όταν θα ενηλικιωθούν.
Τέλος πρέπει να καταλάβουν οι γονείς και να το μεταδώσουν στα παιδιά τους ότι η άθληση είναι διασκέδαση. Η καθιστική ζωή των παιδιών τα κάνει παχύσαρκα και μαλθακά
Είναι, λοιπόν, ουσιαστικός ο ρόλος μας να τονίσουμε στους γονείς, τα οφέλη της συστηματικής άσκησης, αλλά και τους κινδύνους της υπερβολής, προκειμένου να διασφαλίσουμε στα παιδιά μας μια ισορροπημένη σωματική και ψυχική υγεία για όλη τους τη ζωή.

.
«Τόσο η υπερβολική όσο και η ελλιπής άσκηση
φθείρουν τον ανθρώπινο οργανισμό»
Αριστοτέλης


Για τον ΑΠΣ Τρίκαλα
Τσιακάρας Νίκος

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Ο Ολυμπιακός ύμνος

Αρχαίο πνεύμα αθάνατο,
αγνέ πατέρα του μεγάλου,
του ωραίου και τ’ αληθινού κατέβα,

φανερώσου κι άστραψε ’δω πέρα
τη δόξα της δικής σου γης και τ’ ουρανού.

Στο δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι,
στων ευγενών αγώνων λάμψε την ορμή
και με τ’ αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε κι άξιο το κορμί.

Κάμποι, βουνά και πέλαγα φέγγουνε μαζί σου
σαν ένας λευκοπόρφυρος μέγας ναός
και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου
αρχαίο πνεύμα αθάνατο,
κάθε λαός...